Påskgodis

Damn, vilken härlig morgon. Promenad i solskenet (då får man ha solglasögon, gillart’) följt av ett bra bröst- och ryggpass på Nautilus, som för övrigt ska byta namn til Actic. Vet inte riktigt vad jag tycker om bytet men det är ju lite mer go i det nya, så fyller säkert någon funktion. På logotypen ser det ut som att de har någon sorts symbol för grader efteråt, vilket jag inte riktigt fattade varför, http://www.nautilusgym.com/. Haha, ser nu att de använder sig av Actic, “Powered by Nautilus”. Det är sjukt roligt faktiskt. Jag och Max har i självgod ironi använt precis samma fras när vi hänvisat till våra kroppar. Kanske har de hört oss och kör vidare på konceptet? :) Vad som händer med smeknamnet “Nallen” får väl tiden utvisa.

Gillar verkligen mina solglasögon! Köpte på Intersport för 150 kr på initiativ från Stina. Har svårt att se om glasögon, mössor mm ser bra ut genom att bara kolla i en spegel. Måste liksom se mig själv i en bättre situation än poserande framför en spegel för att få lite perspektiv på det hela innan jag kan tycka och tänka så mkt. Då är det sjukt bra att ha med sig en shoppingkompanjon av rang för ett utlåtande. Någon vars smak man kan lita på :) En sak jag inte förstår med märken i budgetklassen är att de prompt måste skriva ut märkesnamnet på glasen. Ingen människa i världen köper väl ett par glasögon för 150 kr och vill skylta med det? Man köper dem för att man i den prisklassen kan köpa nya varje år och inte behöver bry sig så mkt ifall de går sönder. De får gärna skriva det på insidan av bågarna så man ser det när man synar brillorna på nära håll. Jag gick iaf hem och karvade bort märket med kniv. Hellre en repa i hörnet än att folk ser vilken skit jag har på mig, haha. Gammalt djungelordspråk ;)

Nu ska jag sätta mig i bilen och dra till Köttarn. Brillor på! :) Glad påsk!

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Påskgodis

  1. Katarina says:

    Varför är du så prylgalen? Det är väl inget fel på solbrillor för 150. Det viktigaste är väl att de skyddar mot solen. Var inte så stekig!

  2. leburque says:

    Prylgalen får jag nog hålla med om, men tycker du verkligen att man är stekig för att man har glasögon både som solskydd och som accessoar? Jag tycker inte att det är något fel på dem. Skulle bara vilja veta hur de resonerar när de brandar dem genom att skriva på glasen. För mig skapar det bara bekymmer :)

  3. Katarina says:

    Svaret på frågan är MARKNADSFÖRING. Alla tillverkare vill väl synas. Kolla överallt i samhället. Lite förvånande att du med ditt intellekt ställer den frågan.

  4. leburque says:

    Fel forum för den här diskussionen, men tror du inte jag fattar att det handlar om marknadsföring? Det jag menar är att det är helt felriktad marknadsföring, eftersom folk inte vill att det ska synas. Kolla HM t ex. De gör också billiga glasögon, men har vett nog att inse att ingen vill att det ska synas att det är HM. Därför skriver de det bara på ställen som man inte ser när man bär glasögonen. Det är att inse sin position på marknaden, vilket jag hävdar att tillverkarna av mina solglasögon också skulle behöva.

  5. Katarina says:

    Då ska du absolut framföra det till dem.

Leave a Reply

