El grande maestro de la carne

Var hos Max i helgen. Mycket gnabb, låg nivå och heta diskussioner om allt mellan regler i kortspelet pyramiden, hur mycket man kan väsnas utan att vara en dålig granne och inte minst mer seriösa saker som livet. Omklädningsrumspsykologi på hög nivå är vad det är, men det är alltid lika trevligt. Jag har lätt att umgås med de flesta människor, men med Max mår jag som bäst. Aldrig svårt att föra dialogen vidare, samtalsämnen mynnar ut i nya istället för att dö ut i pinsam tystnad. Och om det mot förmodan skulle bli tyst så känns det inte det minsta jobbigt.

Gillar starkt citatet “Love is when you can comfortably share silence”. It pretty much sums it up. Inser i denna stund att det skulle innebära en kärlek till Max, men så långt vill jag nog inte gå ändå. Jag tror snarare att citatet behöver en omskrivning. Det är inte alls kärlek det tyder på, utan bara att man passar väldigt bra ihop. :)

En annan relationsbeskrivande fras som jag haft i skallen en del på sistone är “Att kunna avsluta varandras meningar utan att bli missnöjd med resultatet”. En sådan person är man sannolikt ganska lik och delar många åsikter med. En ingrediens hos den perfekta vännen kanske? Vet inte om jag skulle bli helt nöjd med hur Max skulle avsluta mina meningar alltid, men jag skulle helt klart framkalla fler skratt med mina uttalanden.

Funderade lite på vad jag skulle ha som catchline för min blogg. Först tänkte jag trycka till med något känt citat från någon känd funderare, men kändes lite klyschigt. Trycker till med ett till innan jag slutar här dock. “Life is too important to be taken seriously”. När jag läste det först så tyckte jag att det på många sätt gav en perfekt förklaring till varför jag lever som jag gör. Har inte funderat så mycket mer på det, men jag gillar hur det är uppbyggt. Imponerande med människor som kan uttrycka sig så intelligent. Det blir så vackert när man kan få in en så otroligt stor fråga som livet och dra en så storslagen slutsats på bara 8 ord. Inget jag skulle klara direkt. Jag behöver 350 för att bara beskriva lite småsaker jag tänkt på den senaste tiden, haha. Läste precis igenom det jag skrivit. Lyckades visst inte ens få nån slags röd tråd genom det hela. :) Ska fatta mig kortare och svamla mindre. It’s a promise. Stay classy, San Diego!

Ciao

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to El grande maestro de la carne

  1. Katarina says:

    Det känns alltid bra att känna igen sig i något uttalande. Det blir en bekräftelse på att ens beteende är ok.

Leave a Reply

