Leva utan tummar?

Enligt ryktesvägen ska Lidköping ha blivit trötta på att ständigt bli sammankopplade med Linköping och därför velat separera namnen genom att lägga till “vid Vänern”. Det stod tom på de blå vägskyltarna när man entrade staden. När jag såg skyltarna så spred sig en stor avsky i min kropp. Jag kan inte riktigt förklara varför jag tycker så illa om det, men det kändes absolut inte som något jag skulle velat att min stad gjorde för att på något sätt hävda sig. Det känns som en defensiv lösning och en form av underkastelse. Jag gillar mera ett offensivt alternativ som att se till att göra sig ett tillräckligt stort namn för att vända på situationen. Kan dock inte hjälpa att dra den banala parallellen att Lidköping i många avseenden faktiskt borde se upp till Linköping och då kanske vara nöjda med jämförelsen, men det är inget jag officiellt står för. :)

Vi hade en intressant “Pest eller kolera”-föreställning uppe för diskussion också. Vad skulle man välja av att antingen prata med bebisröst resten av sitt liv eller leva utan tummar? Helt klart mera praktiskt att ha kvar tummarna, men finns det någon i hela världen som skulle ta en seriöst om man gick runt med bebisröst? Jag lutar helt klart åt det praktiska alternativet. Tänk att inte ha några tummar? Ingen golf, ingen innebandy, ganska få sporter överlag faktiskt, för att inte glömma hur sjukt fult det skulle se ut. Bebisröst it is…

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Leva utan tummar?

  1. Ospolarn says:

    Hahaha den är så grymt bra. Ser framför mig hur du springer runt som Leonidas på bandyplanen vevandes med klubban och vrålar “Sikta mot strupern!!!”…med bebisröst…

Leave a Reply

