Svinighet

Den här helgen har helt klart gått i svinighetens tecken. Jag har bott på en smärre herrgård strax norr om Lidköping, men sjötomt mot Vänern och bastu. Här har jag huserat tillsammans med Max och Nicce, eller DOG som vi internt kallar oss själva. DOG är en mansklubb i sin rätta bemärkelse, och när vi sammanträder så är det utan tjejer, utan hämningar och oftast utan eller med väldigt lite kläder. Det blir mkt TV-spel, filmer fyllda av mansjargong, bordscurling, brottning, öl och inte minst så många skratt att man har träningsvärk i magen efteråt.

Den här helgen hade jag och Max fixat utstyrslar så vi kunde klä ut oss till spartanska krigare från filmen 300. Det hela var en överraskning till Nicce, och självklart blev han överlycklig av initiativet. Eftersom jag är störst av oss tog jag min självgodhet till fånga och utnämnde mig till Leonidas. :) Vi vrålade, frustade, stönade och spände alla våra små muskler i hopp om att locka fram en magruta eller två, och allt fångades på både bild och film. Har inte lagt in alla bilderna än, men det kommer upp på en facebookprofil nära dig nu i dagarna. :) Attachar en film nedan som är ganska talande för det jag beskriver, om än ska det tilläggas att lugnet som Max och Nicce uppvisar var ytterst temporärt och skådespelat.

Som sann bloggare måste jag ju berätta vad det är för kläder vi har på oss. Mantlarna är gardiner från Åhlens, 100 kr. Kalsongerna är i själva verket bruna biniki-underdelar från HM, 70 kr. Spjuten är demonterade städredskap, och sköldarna är grytlock funna i det stora köket som huset hade. Åh, glömde visst de fina mantelspännena. De är gjorda av aluminiumfolie. :) Det här kanske är lite av ett misstag, men så här såg det tyvärr ut direkt efter det otroligt manliga klippet ovan..

Det är inte utan att man frågar sig själv om det är legitimt att vid 27 års ålder åka iväg över en helg och inte göra annat än att svina omkring med ett beteende man skulle ge sin vänstra arm för att hålla borta vetskapen om för resten av sin omgivning. Jag ser det som att man i sin seriösa vardagsroll går runt och håller tillbaka på fraser och aktioner som man i den allra renaste form av spontanitet egentligen skulle velat uttrycka. Detta berg av opassandeskap växer och växer, och för att kunna må bra som människa så måste man få utlopp för det genom att avreagera sig. Våra DOG-helger skulle kunna vara den ultimata formen av sådan avreaktion. Här passar “Life is too important to be taken seriously” ganska bra in :)

Gah, blev det långt nu igen? Kortare inlägg, oftare. That’s how I’ll roll. Avslutar med ett citat från Max: “Hur svinigt det än är så kan det alltid bli lite svinigare. Carpe Rectum. VSV.”

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Svinighet

  1. Katarina says:

    Lämna inte ut din bloggadress till någon presumtiv arbetsgivare – då är det kört direkt.

  2. leburque says:

    Tror du? Jag tror min nuvarande skulle uppskatta kreativiteten, och får samtidigt en känsla av att en presumtiv arbetsgivare som tar sådana här videos på sättet du beskriver inte riktigt är i linje med vad jag eftersträvar i alla fall, så tror det är ganska lugnt.

Leave a Reply

