Hatkärlek från gymnasiet

Igår var jag på min första svensexa. Den var för Carl Ankarstrand, en kompis jag lärt känna genom konfirmationsläger och gymnasiet. Jag hade inte varit så delaktig i planerandet – vilket var skönt – utan hade som uppgifter att fotografera under dagen och göra ett 1:a Maj-plakat.

Vi kidnappade honom iaf när han låg bakfull från Valborgsfirandet, och därefter följde en rad roliga aktiviteter. Politiskt högerinriktade Carl fick gå med i Socialdemokraternas 1:a Maj-tåg med plakatet “Ropen skalla, A-kassa åt alla”, klättra i träd, fälla träd med motorsåg, skjuta lerduvor, köra fyrhjuling, köra rally, oljemåla sin blivande hustru och sist men inte minst posera i diverse body building-formationer insmord i frityrolja. Har inte lagt in några bilder än, men det var otroligt roligt!

De flesta av aktiviteterna var bara för Carl, men rallyt var alla med på. Man skulle köra två varv runt en grusbana med en trimmad och rallyanpassad Volvo 740. Två försök fick man på sig och bäst tid segrade. Med många motorintresserade och över lag tävlingsinrikade och testosteronstinna deltagare blev det ganska hetsk stämning här, och vinsten kändes otroligt prestigefull.

Vi var alla väldigt jämna, men vid prisutdelningen stod det till slut klart att jag och Linus hade kört bäst och skulle komma etta och tvåa. Den ena hade kört på 1:45:67 och den andra på 1:45:97. Jag ville så väldigt gärna vinna det här. Det fanns många i gruppen jag hade kunnat unna en seger, men just Linus, Henrik och Carl vill jag verkligen aldrig hamna efter. Efter trumvirveln stod det i alla fall klart att jag hade den långsammare av tiderna. Linus blev så klart väldigt glad, men som vanligt när jag inte vinner var det Henrik som var gladast av alla, trots att han själv var 6 sekunder långsammare.

Det är något speciellt med relationen vi har till varandra i fiskegänget från NT3. Ingen unnar någon annan framgång eller säger snälla saker varken till eller om varandra, men man trivs väldigt bra i sällskapet; hatkärlek i sin rätta bemärkelse. Jag kände igår att jag verkligen saknar att umgås med dem, så ska bättra mig när det gäller den kontakten nu. Vi får en väldigt bra dialog och jag känner att jag får ett bra utbyte och lär mig saker. Det är väl verkligen en relation att prioritera och värna om?

Ropen skalla, hatkärlek åt alla!

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Hatkärlek från gymnasiet

  1. Ron Burgendy? says:

    Fantastiskt avslut! Im Ron Burgendy?

Leave a Reply

