Udda tidsfördriv

Jag har ägnat mig åt två sådana de senaste dagarna. Igår efter jobbet frågade Forskarn om jag ville hänga med till Villervalla och dricka öl. Kände inte riktigt för det så åkte hem istället, åt lite och satte mig och laddade ner säsong 6 av serien Entourage. Sen började jag kolla och plöjde igenom hela säsongen. Var inte klar förrän ca 23. Tänkte att jag skulle hitta på något för att iaf inte slösa bort en hel fredagskväll, så jag ringde till Stina. Istället för att komma fram till något så somnade jag dock mitt under samtalet och sov sen hela natten, haha. Hon får ladda upp med lite roligare samtalsämnen nästa gång. :) Eller så är det bara något fel på mig. Känns som det lutar åt det senare.

Försov mig tom till dagens aktivitet, som var att jobba ideellt med innebandylaget. Sådant vi måste göra för att inte få skyhöga medlemsavgifter. Denna gången var det att jobba som lekledare/städare på Stadiums personalfest. Mycket roligt att stå i spöregnet och hålla i klurighetspussel med 1500 utklädda och onyktra butiksbiträden, det ena konstigare och mindre intellektuellt än det andra. Intressant med kluriga pussel dock. Vissa människor har verkligen inga spår av logiskt tänkande. Ett av pusslen var att placera 20 träpinnar av olika längd i en låda. Nyckeln till pusslet var att man skulle matcha pinnarnas längd så det aldrig blev någon glipa mot lådväggarna. Gjorde man inte det så fick helt enkelt inte alla stängerna plats; en med logiska mått mätt otroligt trivial prövning. De flesta lagen klarade pusslet på ca 30-40 sek men det var ett par lag som gick bet. Kommentarer som “Är du säker på att jag inte fått för många pinnar?”, “Jag blir snurrig. Det här är över min förmåga.” eller “Har du en såg kanske jag klarar det.” var både dagens behållning och samtidigt bevis på att Stadiums anställningsprocess knappast innehåller något IQ-test.

Till kvällen skulle Stadiumstyrkan fortsätta festen i Stadium Arena med bl a middag och underhållning i form av Hoffmaestro. Jo jag tackar ja, 150k för att få lite musik till personalfesten. Kasta pengar i sjön enligt vissa, men jag säger moralhöjare utan dess like. Way to go HQ! Smaskiga personalfester är en liten kostnad per anställd för ett företag, men skapar moral som nästan inget annat. Särskilt om det känns som att festen kostade en del. Man känner sig viktig och satsad på. Skulle dock vara intressant att se hur många av Stadiumkontoren runt om i Norden som har problem med sjuk personal på måndag. Att döma av deras utstyrslar i kombination med vädret så borde det bli en del. Kan nog bli dyrare än det var att hyra Hoffmaestro.

Min kväll ska fyllas med inflyttningsfest hos Forskarn. Han har tagit det stora steget att flytta bort från Linköpings officiella bakgård Skäggetorp. Jag är väl inte helt nöjd med hans nya läge heller, men är tyst ett tag med anledning att det ju faktiskt är hästlängder bättre än innan. Har inte gått ut i Linköping på ett tag så det är full tagg som gäller. Bra sällskap, bra upplägg och uppdaterad personlighet. Vore det inte för vädret skulle jag förutspå betyget 11/10. Skål! *entrar dimmarn*

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Udda tidsfördriv

  1. Gunilla says:

    På gränsen till “farliga” kommentarer om folk och bostadsområden. En liten varning på plats, så att du inte råkar illa ut. En del tankar får man helt enkelt behålla för sig själv. Kram

  2. Stina says:

    Verkar som ett bra tidsfördriv, jag blev faktiskt sugen på att kolla så man kanske skulle byta ut Desperate mot lite Entourage.. Forskarns nya läge är som du sa en betydlig förbättring även om det fanns lite att önska gällande bokhyllor och dyligt :) Slutligen så vet du lika väl som jag att mina samtalsämnen är det aldrig något fel på :)

  3. leburque says:

    Haha skönt att se att du bryr dig, men för det första tror jag nog att Stadium-anställda som håller i rekrytering till viss del håller med och inte identifierar sig nämnvärt med sin egen butikspersonal, och för det andra tror jag inte att någon som bor i Skäggetorp och faktiskt är nöjd med det läser min blogg, så du kan nog vara lugn :)

    Du behöver väl inte byta Stina, bara att börja se dem båda? Ja, bokhyllan lämnade minst sagt en del att önska..

Leave a Reply

