Stockholm kysser mig på kinden

Varje gång jag åker till Stockholm så växer viljan att flytta dit och stressen över att fastna för länge i något man istället borde utveckla. Dra iväg och få lite av en nystart, prioritera jaget och karriären, slita sig från den slentrian som väntar bakom varje gathörn i Östergötland. Fly från sin situation enligt vissa, och jag kan väl till viss del hålla med. Men är det så dåligt som det klingar? Jag ser det mer som en filtrering av livet. De saker man värnar om och håller tillräckligt mycket av överlever ju ett miljöombyte också. USA-året när jag pluggade var det bästa jag gjort i hela mitt liv, så det är väl lika bra att göra något liknande. Många kära gamla återseenden skulle det också bli.

Max gör inte känslan bättre genom citat som: “Du har ju inte flyttat på 27 år så varför skulle du göra det nu?”. Vet inte om han verkligen tycker så eller säger det för att blanda in min tävlingsinstinkt i det hela. Kanske skulle svälja stoltheten och inse att det oavsett baktanke pekar på samma sak. Det är nog dags för ett lite långsiktigare mål än att sommaren ska fyllas med lättsamhet och fria tyglar.

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Stockholm kysser mig på kinden

  1. Sandy says:

    Vänta du bara… Nästa gång kommer Stockholm hångla upp dig mot en stenvägg som en pilsk tonåring på första vinfyllan och då är du fast för evigt.

  2. Gunilla says:

    Du verkar vilja bort från dig själv. Varför? Den grå vardagen kommer ifatt dig var du än är. Som Robban Broberg sjunger: Att må dåligt i Paris är samma sak som att må dåligt i Stockholm. Lär dig älska vardagen så kommer du att få hur mycket bonuskul som helst. Kram

  3. leburque says:

    Haha det ser jag fram emot Sandy. Se bara till att jag slipper acne och tågräls ;)

    Nej jag vill inte alls bort ifrån mig själv. Jag gillar mig själv väldigt mycket till och med :) Men man binder upp sig vid saker och fastnar lätt i sin vardagsbubbla. Det vill jag komma ifrån, och eftersom jag är en av naturen smålat person så måste jag ge mig själv en push i rätt riktning genom att t ex få det på pränt.

  4. Daim says:

    Men jag byter ju låt olika dagar? Blir ju sisodär 30 i månaden? Jaja, flytta till Sthlm då.

Leave a Reply

