Barbibul om spontan ilska

Väldigt bra fart på jobbet den här veckan. Mycket händer och vi får mycket gjort i vårt team. Vi heter ju om jag inte skrivit det tidigare Team Barbas. Den här sprinten har vi i uppgift att var och en välja en i familjen att personifiera. Jag valde Barbaflink, eller Barbabright som han heter på engelska och Barbibul på orginalspråket franska. :) “Blue and a lover of science” borde väl passa mig? Iofs förklaras Barbastark ibland som ett matvrak, så kanske skulle ta honom då, men hittade ingen röd Barba när jag tittade efter en figur att ställa på mitt skrivbord :)

Barbaflink aka Barbabright aka Barbibul

Spontan ilska är något jag alltid har varit väldigt kass på. Jag kanske reagerar starkt ibland, men allt som oftast hinner jag bli resonlig innan jag hunnit släppa lös min vrede på någon/något. Har tänkt en del den sista tiden att jag måste bli mer spontan och lacka ur på saker lite oftare, men det har fått en lite konstig effekt. Nu när jag reagerar på något som händer eller sägs så tänker jag istället att jag borde reagera hårdare än jag känner för och det känns nästan som att jag amplifierar min egen ilska för att det känns som att någon annan hade reagerat starkt. Lite bakvänt men det kanske är det som behövs för att jag ska komma igång med raserin.

Tror det är en bra sak att inte vara för förutsägbar, så jag låter det fortgå. Vore skönt att bara skälla ut någon efter noter. Kan inte minnas att jag har gjort det. Det motsatta har dock hänt en del genom åren :)

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Barbibul om spontan ilska

  1. Barbara says:

    Haha, sjukt underhållande att läsa om Barbibul, eller Barbagay som jag numera kallar honom, och att du ska släppa lös ditt raseri. Blir det möjligen på mig när vi ses nästa gång? *hoppas

  2. leburque says:

    den kommer när du minst anar det.. WRRRRAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!! Barbagay borde väl vara den där svarta håriga och konstintresserade saken.. barbaskön va? eller som han heter på engelska/franska barbabeu/barbouille. gillar de franska namnen starkt! får mig osökt att tänka på bouillabaise, vilket direkt drar tankarna till casey ryback, alltså steven seagal. den tanken går inte av för hackor.. :)

Leave a Reply

