Den moderna gentlemannen

Formidabel helg! Maten var bra, stången fin, Stinarns krans ännu finare, ICA Frösakull dyrt, sanden mjuk, platsen vacker, ljudet högt, Moeten närvarande och kall, sällskapet bäst och Halmstad visade sig äntligen från sin bästa sida. Nu är det en veckas jobb och sen semester! Stor längtan nu och förhoppning om bibehållet väder.

Köpte en King-tidning i helgen som jag suttit och läst en del. Ett kapitel handlar om att bli en modern gentleman. Det är en artikelserie, och den här gången har turen kommit till att speca det privata. Det enda jag kommer fram till är dock att jag har väldigt mycket att förändra om jag hoppas kunna placeras i det åtråvärda gentlemannafacket, eller vad sägs om följande uttalanden:

– Tala med små bokstäver. Gentlemannen delar inte med sig av konversationer till sin omgivning.
– Gentlemannen är mån om allas trevnad och avnjuter sin musik hemma eller i hörlurar.
– Gentlemannen undviker i mesta möjliga mån att bryta konversationen med telefonsamtal eller SMS.
– Vårda ditt skrivbord.
– Att svettas är skönt, men inte på andra.
– En gentleman undviker att påpeka det uppenbara eller det fullständigt ointressanta i sin Facebookstatus.
– Varje sansad gentleman drar förr eller senare slutsatsen att ovanan att argumentera på nätet är som att kasta vatten i ett hav av urin, och ju förr desto bättre.
– Den gentleman som kommer att befinna sig utom bredbandets räckvidd i mer än två dagar gör bäst i att lägga in ett automatiskt svarsmeddelande i sin e-post, där han anger tidpunkt när den uppvaktande tidigast kan förvänta sig ett svar.
– Det tillhör god ton att inte överdriva volymen i vare sig uppmuntrande tillrop som “Den är din” eller under muskelextensionen utstöta ståndande bröl.

Ouch.. bara att göra en lista och börja beta av :)

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Den moderna gentlemannen

  1. Att besvara vänliga SMS och mail behöver väl inte nämnas – eller?

  2. leburque says:

    vad menar du? :) felaktig punkt som jag tagit upp eller pik att jag inte besvarat SMS/mail kanske?

  3. Barbara says:

    Hahahaha, sjukt bra. Nästan som att dom har något mot dig?

  4. leburque says:

    Mm det kändes onekligen så! Pricken över i:et att jag alltid ropar till folk när det är min och deras boll i t ex beachvolley också, eller att jag alltid ska “coacha” genom att berätta för folk hur de ska göra på innebandyplan eller stönar vid i stort sett varje av mina bänkpresspush-ups :) Men du då storköttarn.. Är du klanderfri själv eller är detta ett sant bajskastande i stenhus? :)

Leave a Reply

