Insnöad på Sci-Fi

Sedan jag började kolla på Harry Potter-filmerna för 1,5 år sedan har jag varit helt fast i sagan. Det är så otroligt häftigt att kunna bygga ihop en hel världsbild med tillhörande historia som t ex JK Rowling, George Lucas eller JRR Tolkien har lyckats med. Sagan om ringen har jag väl aldrig varit helt fast i, men både Star Wars och Harry Potter blir jag så dragen till att jag sitter och läser trivia, kringliggande fakta och analyser av de olika historierna på efterproducerade wikis, se Harry Potter och Star Wars. Romaner är jag lite för rastlös för att plöja igenom, så egna wikis som sammanfattar allt och där jag kan välja precis vad jag vill läsa om blir då perfekt. Gissningsvis har jag nog plöjt ner 30-40 timmar på de här sidorna för att läsa på och bättre förstå mig på. Helt sjukt egentligen, men sen har jag aldrig utgett mig för att vara annat än en människa benägen till besatthet heller.

Nu har trailern till de sista två Harry Potter-filmerna släppts, så det är full tagg i väntan på första filmen i November i år. Kan inte bärga mig! Expelliarmus! *vevar med staven*

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Insnöad på Sci-Fi

  1. Sauron says:

    Sagan om ringen är vacker och mäktig, Star Wars är fascinerande och häftig men Harry.. Vad är grejen med han? Ett barn med vederstyggliga glasögon som kan veva med staven och trolla till det??

  2. leburque says:

    Vad är grejen med honom menar du..??

    Han är ju kanske den bästa hjälten någonsin. Egentligen inte duktigare än andra och uppvuxen utan vetskap om sin bakgrund, men när det väl kommer till kritan så besegras ondska, perfektion och högmod av lojalitet, moral och kärlek. Verkligen en gripande story! Det jag trodde från början var att det var mer av en barnsaga, men det gäller nog endast första boken, och den är väldigt bra i alla fall. På samma sätt som Pixar-filmer fungerar den på flera plan.

    Kan hålla med om att glasögonen är vederstyggliga, men de fyller helt klart sin funktion, och jag skulle inte vilja att han hade några andra :)

Leave a Reply

