Tecknad sentimentalitet

Köpte Super Mario Galaxy 2 härom veckan. En liten koppling måste jag få hålla kvar till TV-spelsvärlden, och särskilt när det gäller så klassiska titlar som Super Mario. Det är fortfarande häpnadsväckande hur fast man blir när man sitter och spelar. Barnsligt beteende enligt vissa, men jag skyller allt på demon-producenten Shigeru Miyamoto som envisas med att skapa så otroligt stor spelglädje och hypnotiserande storylines så man nästan blir rädd för sig själv. Lyssna/titta bara på följande referat så förstår man snabbt att det är ett måste att ha i TV-bänken :)

Klarade spelet härom dagen, och under epilogen när Mario blir återförenad med sin prinsessa och tvingas till ett avsked från lilla stjärnan Luma som följt honom genom hela spelet så hade jag gåshud hela tiden. Några tårar kom inte, men det var absolut inte långt borta, och det vill inte säga lite för någon som knappt blöter kinderna på begravningar. Kanske säger mer om min känslokyla iofs, men återigen lägger jag över ansvaret på grabbarna i öst :)

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Tecknad sentimentalitet

  1. Linn och Marie says:

    Prinsessa stavas med s istället för c. För övrigt ser spelet roligt ut!
    Kram

  2. leburque says:

    haha tack, jag fixar!

Leave a Reply

