Pratbubblarn

Riktigt trevlig helg har det varit! Syntkonsert på Debaser Slussen i fredags, där vi bl a lyckades trotsa plastglaspolicyn – gillart! Sångaren i bandet var dock något av en enigma. Dansade och hoppade runt som om musiken närmast framkallade ett epileptiskt anfall hos honom, men blev helt enkelt inte det minsta svettig! Först hade han kostym på sig, men vartefter åkte kavajen av, och skjortan under var helt torr! Tankarna flög osökt in på bemästrande av rädsla, ledsamhet, överraskning och njutning, men jag kom inte riktigt till klarhet.

Dagen hade varit lång, och på hemvägen bjöd jag Acke och Sofie på en portion klassisk narkolepsi när jag envisades med att somna i McDonaldsmaten. Väl hemma och tandborstad, rev jag av nästa nummer när jag istället för att söka upp min säng tog en sväng ut i trapphuset, med kommentaren “jag gick vilse” som förklaring vid återentré :)

Precis utanför Ackes lägenhet så ligger en målerifirma, som har gjort en väldigt gullig grej i sitt skyltfönster. De har tre gosedjurs-elefanter som står, varpå en av dem har en pratbubbla kopplat till sig. Texten i pratbubblan byts varje vecka ut, och det blir både spännande och väldigt effektfullt vad elefanten ska ha på hjärtat från gång till annan. Den här gången sa han: “Det är inte roligt att vara orolig”. Riktigt bra citat faktiskt! Sanning och vits i en härlig symbios :)

Fick tro det eller ej ett infall här på söndagskvällen att möblera om i lägenheten. Allt är inte klart men jag har en riktigt bra känsla i kroppen! Blir så mycket roligare när man känner sig lite kreativ. “Creativity is the ability to generate innovative ideas and manifest them from thought into reality” – Wikipedia. Är det inte underligt hur allt låter så mycket bättre på enkelska än svenska? Det är något med ordföljden, uttalet och meningsuppbyggnaden som gör det så mycket elegantare och samtidigt coolare än svenska, som mest framstår lite mesigt. Får sova på saken…

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

