Skräp

Mynningen till en soptunna är som en psykologisk linje. Så fort något har passerat så är det skräp, och bör hanteras med avsmak. Fick känna på det hela i helgen när jag stämplat färdigt mitt SL-kort. Slängde det direkt efter att jag kommit igenom stämplarn, men det är ju inte speciellt smart då man inte vill springa in i kontrollerarn utan sin stämpel. Jag blev så illa tvungen att ta upp min lapp igen. Den låg högt upp och på en kartong, så den var aldrig i kontakt med något klibbigt, kletigt, skruttigt, ruttet eller smutsigt. Ändå är lappen för evigt besudlad, och det är ofrånkomligt att hantera den med samma avsky som Stinarn känner inför svettiga britsar på Nautilus…

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Skräp

  1. leburque says:

    haha precis så ju! jag har sett alla seinfeldavsnitt, så det där hade jag nog någonstans djupt i långtidsminnet utan att tänka på det :)

Leave a Reply

