Tråkig utveckling av komiken

Det har varit en hel del häng med äldre människor under veckan som gått. Dels är Max föräldrar av förklarliga skäl från en äldre generation, och dels har jag spelat en del golf med Max pappa, genom vilket jag har fått bekanta mig med ytterligare representanter från densamma. Något som slagit mig är att min introduktion som östgöte vid flera tillfällen har genererat responsen att börja prata om Tage Danielsson. Hasse & Tage satte onekligen ett ordentligt avtryck i den svenska befolkningen när det begav sig.

Mina egna föräldrar är inga undantag, och genom min uppväxt har jag då och då kommit i kontakt med revyer och sketcher från radarduon, och när jag tänker lite på det så är det en helt annan form av komik än det som presenteras av den svenska humoreliten idag. Det är genomtänkta skämt som många gånger baseras på aktuella problem i världen, politik eller historia. Humor idag är till en alldeles för stor del dödfött skitsnack, simpel smutskastning av kändisar/komikerkollegor och sexuellt anspelande under bältet-skämt. Jag gillart inte. Mer intelligens åt folket!

Haha, det här är otroligt kul! Skulle verkligen vilja se Petra Mede riva av något liknande. “Sannolikheten för en sån sak är så larvigt liten att den är försumbar. Med det menas att den finns inte fast bara lite.” Haha, sååå bra!

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

