Osmaklig reklam från stenåldern

Kom hem igår för att mötas av följande brev:

Hur sjukt är det inte att påstå sig ha tillförlitliga svar på vad som händer när man dör och vad meningen med livet är? Åhh it makes me mad! Varje gång jag ser så här sjuka religiösa värderingar så tappar jag helt respekten för religioner och det grusar alla positiva sidor som också kan ses med troende för mig. “Man får även se bevis i Bibeln som visar att den är en alldeles speciell bok”. GAH! Sektskit! Tvi fan *svär och fnyser*

On a side: känns otroligt omodernt med handskrivna brev när det handlar om massutskick, men sen förväntar jag mig heller inga raketforskare när det handlar om grupper som mår bra av att frigöras allt ansvar för sina handlingar, hävdandes att man bara följer nåt slags religiöst kodex, för att ytterligare trycka in lite fördomar…

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Osmaklig reklam från stenåldern

  1. Gunilla says:

    Käre son, religion är bland det farligaste som finns, om det utnyttjas fel. Se bara på alla religionskrig. Det är dock ingen idé att hetsa upp sig, människor har i alla tider trott på gudar av alla de slag och försökt få andra att tro som de. Håll dig till den realistiska godheten och kärleken, så kommer du att leva ett skönt och harmoniskt liv. Det är iallafall min högsta önskan. Kram.

Leave a Reply

