Motiverad och planerad(?)

Skapligt dåligt försök där vid nyår, hah. Man saknar dock dialogen mot cyberspace då och då. Känns som waste of brain att som ostrukturerad människa inte ha någonstans att dumpa sina tankar och funderingar.

Intressant när man börjar intressera sig för en artist hur man går som en känslomässig jojo mellan olika låtar. Är det ett medialt trolleritrick att olika låtar på en skiva kräver olika mycket tid för att ta till sig eller är man inte mindre påverkbar än att gå marknaden till mötes och automatiskt gilla sånt som spelats på radio/tv/släppts tidigare som singlar? Jag lutar åt det senare då jag inte tror att musikbranschen besitter tillräcklig hjärnkapacitet att lura konsumenten så genialt och långsiktigt.

I mitt fall handlar det om Regina Spektor. Malin fick mig att börja lyssna i höstas, och nu håller jag dagarna i ända på att plöja igenom hennes livealbum från förra året. Känslosvallet har rört sig från de mer uppenbara Samson och Fidelity genom On the Radio (för att den ligger först på listan och därför borde vara bra?), Apres Moi, Folding Chair för att nu ligga oerhört fokuserat kring The Calculation.

Så här har det nog egentligen varit kring alla artister man tagit till sig på ett lite djupare plan än mainstream-skiten som frekvensmodulerat streamas ut i landet, men jag har inte lagt så mycket tanke vid det tidigare. Nu har jag!

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

