Por la carrera y la conciencia

En bra sak med att flytta är att man får ett ypperligt tillfälle att städa upp och filtrera sitt liv en smula. Om inte för att kläder man inte använder tar onödig plats i garderoben, så kanske för att man bygger in mycket slentrian och oproduktivt engagemang i sin vardag eller binder upp sin tid med sådant som känns bra för stunden men inte är det rätta i ett längre perspektiv. Vid flytt kan man då samvetesmilt låta saker rinna ut i tomma intet och ta med sig sådant av värde; se på sin tillvaro ur ett lite större perspektiv. Vaska bort sanden och ta med sig guldkornen, för att vara lite bildlig.

Mycket sådant gjordes i och med Stockholmsflytten i vinter, men mitt val att fortsätta en professionell karriär på Sectra och spela vidare i KFUM Norrköping har satt en del käppar i hjulen för en total Stockholmstransition. Visst, att träffa mamma och pappa oftare samt hålla kontakten bättre med Sectrakollegor och innebandylag är absolut inget annat än trevligt, men det tar mycket tid att resa och hålla liv i östgötalivet. Tid som jag ser fram emot att kunna lägga på Stockholmsnätverket och nya intressen som aktier, kulturutforskning, inredning och lite köttig företagsamhet (läs 1337 Entertainment) framöver.

Hänger man med? Vad jag försöker säga är i alla fall att jag sade upp mig igår. Eller tja, det gör man ju tydligen med ett formellt brev fick jag lära mig, men jag varskodde iaf Sectra om slutdatum, vilket får ses som samma sak. Skulle kunna skriva mycket och länge om varför, men rubriken pretty much sums it up. Texten handlar om annat ser jag nu :)

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

