Dyngfågel

Lagade mat ikväll för lite omväxlings skull. Det blev riktigt bra faktiskt. Tidigare har jag alltid tyckt att www.recept.nu har varit bättre än www.hittarecept.se, trots att jag borde lutat åt det senare i och med min bekantskap med skaparen. Att söka på kycklingfilé-rätter visade sig dock mycket bättre på hittarecept. Mera variation, mer kreativa rätter och helt enkelt a much better motivational experience. Bra jobbat…folk som lagt in..?

Det gick dock lite överstyr när jag försökte reda såsen och inte hade visp, med mjölklumpar som resultat. Malin gav intryck av stor besvikelse först, men efter lite upphettning och “förstöra ytspänningen för mjölbollarna”-aktioner så stod där en fin och redd sås till slut *duktig*.

Fick SMS från Julia igår att de börjat med primitiva funktioner i matten nu. Det ser jag som riktigt bra! Lite konstigt att de börjar läsa primitiva funktioner i matten efter att de redan varit inne och pillat på det genom kinematiken i Fysik A dock. Jag vill minnas att vi läste det samtidigt och att det underlättade väldigt mycket i fysiken. Så borde det vara!

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

