Wolodarski en ljusglimt i politikens logik-förmörkelse

Politiken känns många gånger så förlorad och betydelselös. Det är ovidkommande jämförelser hit och patetiska ståndpunktsflykter dit i ett hav av fint språk och “jag säger vad jag vill utan att behöva bevisa mina påståenden för det enda jag bryr mig om är att låta alarmerande”-attityd. I detta hav blir man inte annat än glad när man ser uttalanden som detta från Peter Wolodarski. Fullkomligt rätt och helt i linje med hur jag vill att debatter ska drivas. Problemet här är väl att Peter är politisk redaktör och därför inte själv behöver bry sig om att skydda sin politiska ståndpunkts rygg. Det är väl tyvärr först då som ärliga åsikter och “korten på bordet”-debatter som denna kan föras.

Hur som helst blir jag glad. Vore trevligt att se liknande mönster från partiens representanter…

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Wolodarski en ljusglimt i politikens logik-förmörkelse

  1. Gunilla says:

    Nu har jag läst debattartikeln från Wolodarski. Jag minns att jag sett honom i ett debattprogram på TV. Lysande!

Leave a Reply

