Sommar, segling, superdyra idéer

Sommaruppehåll ett tag. Yes, det blev det helt utan att det var meningen. Vet inte varför det är så svårt att skriva ibland. Det är förlösande, tvingar en att tråckla ut tankar och idéer till något konkret och jättekul att titta tillbaka på senare. Borde inte vara så svårt att hålla vid liv va?

Är inne på sista veckan av min hittils längsta semesterstreak på 4 veckor. Inte helt nödvändigt att ha så långt uppehåll ur ren utvilningssynvinkel känner jag, men samtidigt är jag långt ifrån missnöjd med att glassa lite de här sista dagarna också. Speaking of synvinkel så skrev jag faktiskt synpunkt först *skakar på huvudet*. Någonstans längst bak i skallen sitter dock parollen “ur vinkel, från punkt” och det var ju tur att man slapp undan den grodan.

Förra veckan seglade jag för första gången i mitt liv. Fredag kväll till söndag förmiddag i skärgården utanför Trosa. Trosa – Landsort – Lacka – Trosa blev färden. Inte superlångt, men en lagom tur att börja med. Man måste irritera sig lite på alla jobbiga termer som används på sjön. Skota hit, focker dit, lens hit, akta bommen dit, för att inte tala om alla märken och farleder att gå väderstreck och hålla till styr-/badbord om. Vad är det för fel på dra i linan, stora och förseglet samt gå till vänster/höger? Jaja, det fungerar inte att hitta en heltäckande lösning med simpla termer eftersom man måste ha något som är absolut och inte relativt den egna positionen/riktningen. Jaja, men då tycker jag ändå inte att det är speciellt smart att man måste veta om man åker med eller mot farledsriktningen. Har ingen bättre idé på lager men det borde helt klart finnas en..

Segling var dock väldigt roligt och jag kommer definitivt att pusha vänner av segelnördig karaktär att dra med mig på fler resor. :)

Har börjat riva liv i fotointresset igen också, till stor del pga (eller tack vare?) Kristofer och Axel, som dels är duktiga fotografer och dels har mkt roligare fotoutrustning i jämförelse med mig. Ett val som förhoppningsvis blir till något bra då jag kan bli en duktigare fotograf, men som säkert kommer bränna stora hål i plånboken framöver. Har tom börjat överväga att för första gången i mitt liv handla prylar på avbetalning. Inte gjort det än dock så ännu behöver jag inte skämmas. There’s no (barely) action in thinking :)

About leburque

Fundersam från Östergötland. Here's where it goes.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Sommar, segling, superdyra idéer

  1. Gunilla says:

    Köp ALDRIG något på avbetalning !!!!! Har du inte råd så får du spara.

Leave a Reply

